Parempaa tavoitettavuutta ja henkilökohtaisempaa palvelua!

Etäasiointiratkaisut saattavat yhteen palveluntuottajat sekä asiakkaat paikasta riippumatta. Parhaimmillaan asiakas saa asiantuntijapalvelua ilman ajanvarausta juuri silloin, kun avun tarve on suurimmillaan.

  • Miten aloitan etäpalveluiden suunnittelun?
  • Kuinka kohtaan asiakkaan kuvayhteyden välityksellä?
  • Tarjoanko asiointia luukulta luukulle vai moniammatillista palvelua yhden pysähdyksen taktiikalla?

Käytännönläheisessä Etäpalvelut tehokäyttöön sosiaalityössä -koulutuksessa tutustutaan etäpalveluiden suunnitteluun ja toteutukseen asiakaslähtöisesti. Koulutuspäivien aikana kuulet myös eri organisaatioiden case-esimerkkejä ja menestystarinoita etäpalveluiden käyttöönotosta. Koulutuksessa syvennytään myös sosiaalipalveluiden sähköisen verkkoasiakaspalvelun toteutuksiin ja kotona asumista tukeviin etäpalveluihin.

Etäpalvelut palvelukanavan tukena:

  • tuovat joustavuutta palveluihin
  • lisäävät palvelujen saatavuutta sekä saavutettavuutta
  • vastaavat paremmin tämän päivän asiakkaiden tarpeisiin
  • lisäävät asiakastyytyväisyyttä
  • kasvattavat sosiaalipalveluiden vaikuttavuutta

Kenelle koulutus sopii?

Koulutus on suunnattu päättäjille, uusien palveluiden suunnittelijoille sekä käytännön toteuttajille. Lisäksi se soveltuu toimialajohtajille, peruspalvelujohtajille, kehitysjohtajille sekä palveluiden kehittämisestä vastaaville henkilöille.

Koulutuksen päiväohjelma

1. päivä

8.30
Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00-9.15
Tervetuloa!
  • Esittäydytään ja tutustutaan koulutuksen sisältöön
9.15-10.00
Kuinka starttaan etäpalveluiden suunnittelun?
  • Mitä tietoturvallinen etäasiointi tarkoittaa?
  • Haluanko tunnistaa asiakkaani ennen palvelua?
  • Miten tekniset ratkaisut tukevat minua ja asiakastani etäasiointitilanteessa?
10.00-10.15
Kahvitauko
10.15-11.15
Asiakas keskiöön! Kuinka toteutan hyvän tavoitteen?
  • Juoksuttaako palveluprosessini asiakastani turhaan?
  • Loppuvatko päivästä tunnit? – Etähoitaja luo turvallisuutta ja hyvinvointia kotipalveluissa
  • Tarjoanko asiointia luukulta luukulle vai moniammatillista palvelua yhden pysähdyksen taktiikalla?
11.15-12.00
CASE - Omaishoitajien etätuki
  • Miksi etätukimalli sopii juuri omaishoitajalle?
  • Miten palvelumuotoilu tehtiin ja mitä asiantuntijuuksia tarvittiin?
  • Miten palvelu tuki omaishoitajan arkea?

Luona Hoiva

12.00-13.00
Lounas
13.00-14.00
CASE
  • Mistä kaikki alkoi? Miksi lähdimme kehittämään etäasiointipalveluja?
  • Miten suunnittelimme uudet palvelut ja kenelle?
  • Kuinka paljon on riittävä markkinointi?
14.00-14.15
Kahvitauko
14.15-15.45
"Onks tää nyt päällä?" - Harjoitus
  • Online-asiantuntijan ABC – Kuinka kohtaan asiakkaan kuvayhteyden välityksellä?
  • Asiakaspalvelun Contact Center -ratkaisulla ”asioi heti” -palvelua ilman ajanvarausta
  • Sähköiset palvelut yhdenvertaisesti kaikille! – Virtuaalihoivaratkaisulla palvelut kotiin
15.45-16.00
Päivän yhteenveto, keskustelua ja palaute!

2. päivä

8.30
Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00-10.15
CASE
  • Mistä kaikki alkoi? Miksi lähdimme kehittämään etäasiointipalveluja?
  • Jokainen on etähoitaja – Miksi tehtiin näin?
  • Kuinka tekniikka valjastettiin ison organisaation palvelutuotantoon?
10.15-10.30
Kahvitauko
10.30-12.00
CASE
  • Mistä kaikki alkoi? Miksi lähdimme kehittämään etäasiointipalveluja?
  • Kuinka etähoiva ja teknologiayksikkö palvelee keskitetysti asiakkaitaan sekä organisaatiota?
  • Miten palvelukulttuurin muutos on saatu aikaan isossa organisaatiossa?
12.00-13.00
Lounas
13.00-14.00
Harjoitus - Etäpalveluilla tyytyväisiä asiakkaita osa 1
  • Tutustutaan sähköisten palveluiden kehittämisen malleihin
  • Tunnistetaan etäpalveluiden mahdollisuudet omassa organisaatiossa
14.00-14.15
Kahvitauko
14.15-15.45
Harjoitus - Etäpalveluilla tyytyväisiä asiakkaita osa 2
  • Miten etäpalveluiden asiakassegmentit sekä palvelun tavoite määritellään?
  • Näin suunnitellaan asiakaslähtöinen etäpalveluprosessi/-prosessit!
  • Kuinka määrittelet onnistuneen käyttöönoton ja kuinka tätä mitataan?
15.45-16.00
Koulutuksen yhteenveto, keskustelua ja palaute!
  • Muistathan vastata koulutuksen palautekyselyyn

Pidätämme oikeudet muutoksiin.

Koulutuksen hinta

Julkinen sektori
Kokonaisuus Etuhinta 31.8. asti Etuhinta 28.9. asti Normaalihinta
Koko tapahtuma 645 € 695 € 745 €
Yksityinen sektori
Kokonaisuus Etuhinta 31.8. asti Etuhinta 28.9. asti Normaalihinta
Koko tapahtuma 795 € 845 € 895 €

Ota kollegasi mukaan! Kysy ryhmätarjousta yli 3 hengen seurueelle:
ryhmatarjous@professio.fi

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Tapahtumamaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Peruutusehdot

Pyydämme ilmoittamaan peruutuksesta kirjallisesti. Jos osallistuminen peruutetaan vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tapahtuman alkua, veloitamme toimistokuluina 15 % + alv 24 % tapahtuman hinnasta. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista osallistumismaksua ei palauteta.

Ilmoittaudu tästä

Muut toteutukset:

7.-8.11.2018 | Oulu

Sijainti

Keilaranta 1 Business Park
Keilaranta 1 A,
02150 Espoo

Näin pääset paikalle – lisätietoja täältä.

Katso erikoishintaiset majoitusvaihtoehdot tästä.