Suunnittele ja kehitä palveluita asiakas ja käyttäjä edellä

– Rakenna käyttäjäystävällisiä digipalveluita ja takaa erinomainen asiakaskokemus.

 

Kaiken keskiössä on ihminen ja hyvä asiakaskokemus – suuri osa asiakaskohtaamisista tapahtuu digitaalisissa kanavissa sekä palveluissa ja siksi niiden käyttäjäystävällisyys on kaiken A ja O. Saavutettavuus täytyy huomioida digitaalisten palveluiden kehittämisessä, sillä erilaisia palveluiden käyttöön liittyviä rajoitteita on jopa 30 % väestöstä.


Käyttäjäystävälliset digipalvelut -koulutuksessa opit hyödyntämään ihmiskeskeistä lähestymistapaa digitaalisten palveluiden suunnittelussa ja kehittämisessä.  Koulutuksen jälkeen tuotat parempia ja käyttäjäystävällisempiä digipalveluita sekä varmistat erinomaisen asiakaskokemuksen.

Koulutuspäivien aikana saat erittäin hyvän kokonaiskuvan palvelumuotoilusta ja käyttäjäkeskeisestä suunnittelusta käytännön esimerkkien kautta. Koulutuksen jälkeen tunnet käyttäjäkeskeisen suunnitteluprosessin sekä tiedät, mitä on huomioitava, jotta käyttäjä ja asiakas pysyvät kehittämisen ytimessä.

Opit prosessin lisäksi käytännöllisiä menetelmiä ja työkaluja, joita pääset takuuvarmasti hyödyntämään työssäsi. Opit myös, miten palveluiden saavutettavuus täytyy huomioida kehittämistyön eri vaiheissa.

Kenelle koulutus on suunnattu?

Koulutus on suunnattu kaikille, jotka osallistuvat organisaation palveluiden kehittämiseen. Voit työskennellä esimerkiksi  IT:n, liiketoiminnan tai markkinoinnin tehtävissä.


Kaiken keskiössä on ihminen ja hyvä asiakaskokemus – varmista, että palvelusi ovat saavutettavia jokaiselle.

Koulutuksen päiväohjelma

Ohjelmaan sisältyy 2 kahvitaukoa /koulutuspäivä sopivissa väleissä.

1. päivä

8.30
Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00-10.30
Palvelumuotoilu ja käyttäjäkeskeinen suunnittelu
  • Mitä palvelumuotoilu ja miten se eroaa muista kehittämismenetelmistä
  • Tavoitteena käyttäjäystävälliset digipalvelut – mitä on käytettävyys ja mistä käyttäjäkokemus muodostuu?
  • Käyttäjäkeskeisen suunnittelun periaatteet
  • Miten palvelumuotoilu ja UX täydentävät toisiaan ja miten ne linkittyvät ketterään kehittämiseen (Lean UX)
  • Caseja ja esimerkkejä
  • Harjoitus
10.30-10.45
Kahvitauko
10.45-12.00
Design-prosessi ja sen keskeisiä menetelmiä
  • Miten palvelua suunnitellaan ja kehitetään asiakas ja käyttäjä edellä
  • Design-prosessin vaiheet ja tuotokset
  • Keskeisiä palvelumuotoilun ja käyttäjäkeskeisen suunnittelun menetelmiä
  • Harjoitus
12.00-13.00
Lounas
13.00-14.30
Asiakasymmärrys palvelukehityksen pohjana
  • Asiakastutkimuksen rooli digitaalisen palvelukehityksen eri vaiheissa
  • Asiakastutkimuksen menetelmiä syvällisestä asiakasymmärryksestä palveluiden käytettävyyden varmistamiseen
  • Harjoitus
14.30-14.45
Kahvitauko
14.45-15.30
Asiakas- ja käytettävyystutkimus käytännössä
  • Asiakastutkimusprosessin vaiheet
  • Asiakas- ja käytettävyystutkimuksen suunnittelu ja toteutus käytännössä
  • Harjoitus
15.30-16.00
Yhteenveto päivästä

2. päivä

8.30
Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00-10.30
Palveluiden asiakaskeskeinen suunnittelu ja kehittäminen
  • Silta asiakas- ja käyttäjäymmärryksestä suunnitteluun ja kehitykseen
  • Asiakaspolut, käyttäjäflowt ja Service Blueprinting -menetelmät
  • Harjoitus
10.30-10.45
Kahvitauko
10.45-12.00
Palvelun konseptoiminen menetelmiä
  • Ideointi ja lupaavimpien ideoiden tunnistaminen
  • Osallistavat työpajat ja yhteiskehittäminen
  • Design Sprint menetelmänä
  • Konseptien validointi
  • Esimerkit
12.00-13.00
Lounas
13.00-14.30
Digitaalisten palveluiden saavutettavuus
  • Mitä on digitaalisten palveluiden saavutettavuus ja miksi se on tärkeää
  • Miten varmistat palvelusi saavutettavuuden
  • Yleisiä saavutettavuusongelmia ja niiden ratkaisuja
  • Työkaluja saavutettavuuden testaamiseen ja parantamiseen
14.30-14.45
Kahvitauko
14.45-15.30
Parempia palveluita -klinikka, lähtökohtana osallistujien omat caset
  • Käydään läpi osallistujien omia kysymyksiä ja caseja ja pohditaan yhdessä miten soveltaa palvelumuotoilua ja käyttäjäkeskeistä suunnittelua
15.30-16.00
Yhteenveto koulutuksesta

Pidämme oikeudet muutoksiin.

Koulutuksen hinta

Julkinen sektori
Kokonaisuus Etuhinta 21.6. asti Etuhinta 19.7. asti Normaalihinta
Koko tapahtuma 695 € 745 € 795 €
Yksityinen sektori
Kokonaisuus Etuhinta 21.6. asti Etuhinta 19.7. asti Normaalihinta
Koko tapahtuma 845 € 895 € 945 €

Ota kollegasi mukaan!

Kysy ryhmätarjousta yli 3 hengen seurueelle: ryhmatarjous@professio.fi

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Tapahtumamaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Peruutusehdot

Pyydämme ilmoittamaan peruutuksesta kirjallisesti. Jos osallistuminen peruutetaan vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tapahtuman alkua, veloitamme toimistokuluina 15 % + alv 24 % tapahtuman hinnasta. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista osallistumismaksua ei palauteta.

Ilmoittaudu tästä

Sijainti

Keilaranta 1 Business Park
Keilaranta 1 A, 02150 Espoo

Näin pääset paikalle – lisätietoja täältä.

Katso erikoishintaiset majoitusvaihtoehdot tästä.