Loistava työnantajamielikuva syntyy avoimista teoista, ei suurista puheista!

Kun kilpailu osaajista eri aloilla kovenee, ovat yhä useammat organisaatiot heränneet siihen, että perinteisen rekrytointiprosessin pyörittämisen lisäksi tarvitaan myös määrätietoisia panostuksia työnantajakuvan kehittämiseen. Työnantajilta myös odotetaan yhä avoimempaa ja aktiivisempaa viestintää siitä, millaisen työyhteisön -ja ympäristön he tarjoavat.  


Loistava työnantajamielikuva -koulutuksessa käsitellään työnantajakuvan kehittämistä ja mittaamista kokonaisuutena, johon liittyy kaikki strategisen tason suunnittelusta käytännön aktiviteettien aikatauluttamiseen ja budjetointiin.  Yksi punainen lanka koulutuksessa onkin nykyisten työntekijöiden työntekijäkokemus ja sisäisen työnantajamielikuvatyön merkitys.

Koulutuksen jälkeen pystyt itsenäisesti hoitamaan työnantajakuvan kehittämiseen liittyvää suunnittelua ja toteutusta. Saat siis kattavan näkemyksen siihen, mitä juuri sinun organisaatiossasi kannattaa tehdä, ja ketkä kumppanit mahdollisesti ovat oikeita avuntarjoajia silloin, kun oma työaika tai -osaaminen ei riitä. 

Kenelle koulutus soveltuu?

Koulutus sopii hyvin henkilöstöjohtamisen, viestinnän ja markkinoinnin parissa työskentelevälle henkilölle, jonka työtehtäviin kuuluu työnantajaviestintää tai -markkinointia. Lisäksi henkilöille, jotka vastaavat rekrytoinnista ja työnantajamielikuvan kehittämisestä.


Koulutuksessa mukana Claned – uusi, helppo, tehokas & nykyaikainen oppimisalusta!

Clanedin, digitaalisen oppimisalustan avulla syvennyt etukäteen koulutuspäivien aiheisiin ja kerrytät osaamistasi. Mikä parasta, voit opiskella juuri silloin kun sinulle sopii! Kirjaudu Clanediin, tee työn ohessa erilaisia harjoituksia, julkaise mielenkiintoista sisältöä aiheisiin liittyen, verkostoidu ja jaa ajatuksia muiden osallistujien kanssa. Helppoa, innostavaa ja tehokasta!

 

Koulutuksen päiväohjelma

Ohjelmaan sisältyy 2 kahvitaukoa per päivä noin klo 10.30 ja 14.15

1. päivä

8.30
Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00-10.30
Liiketoiminnan tavoitteet työnantajakuvatyön pohjana
  • Strategiasta osaamistarpeen kautta työnantajakuvatyön kohderyhmiin
  • Nykyisten työntekijöiden sitouttaminen vai uusien työntekijöiden houkuttelu?
  • Sisäisten sidosryhmien tunnistaminen ja sitouttaminen työnantajakuvatyöhön
10.30
Kahvitauko
10.30-11.30
Työnantajan arvolupaus: mikä se on ja mihin sitä tarvitaan?
  • Sisäisen ja ulkoisen työnantajamainetiedon kerääminen ja hyödyntäminen
  • Yrityksen vahvuuksien systemaattinen tunnistaminen ja viestinnällisten kärkien valinta
  • Arvolupauksen muotoilu ja konkretisointi eri kohderyhmille
12.00-13.00
Lounas
13.00-14.15
Työnantajakuvatyön tavoitteiden ja mittareiden määrittäminen
  • Työnantajamaineen ja -mielikuvan kehittämisen yleisimmät tavoitteet
  • Sisäisen ja ulkoisen työnantajakuvan yleisimmät mittarit ja niille järkevät tavoitearvot
  • Työnantajakuvatyön muut kuin rekrytointiin tai sitouttamiseen liittyvät tavoitteet
14.15
Kahvitauko
14.30-15.30
Työnantajakuvatyön keinojen ja aktiviteettien valinta ja painotukset
  • Mitä ongelmaa ollaan ratkaisemassa? Valitaan keinot sen mukaan.
  • Kustannustehokas työnantajaviestintä ja -markkinointi
  • Kumppanuudet, verkostot ja tapahtumat työnantajakuvatyön keinoina
15.30-16.00
Yhteenveto päivästä

2. päivä

8.30
Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00-10.30
Vuosisuunnitelmien tekeminen ja aktiviteettien ideointi
  • Miten yksittäiset tekemiset liittyvät isompaan kuvaan ja mikä niiden tavoite on
  • Miten työnantajakuvatyössä valitaan se, mitä tehdään ja mihin osallistutaan, ja mihin taas ei
  • Se mitä tehdään, tehdään kunnolla: työnantajakuvatekemisen laatu, määrä ja vaikuttavuus
10.30
Kahvitauko
10.45-12.00
Työnantajakuvatyösuunnitelman toimeenpano ja toteutumisen seuranta
  • Seurantapalaverit, dashboardit, ohjausryhmät ja muut ylätason tavat seurata työn edistymistä
  • Työnantajakuvan kehittymiseen liittyvä raportointi yrityksen johdolle ja eri sidosryhmille
  • Ulkoisten mainetutkimusten seurannan merkitys työnantajakuvan kehittämisessä
12.00-13.00
Lounas
13.00-14.15
Miten rakennat työnantajamielikuvaa kaikissa työntekijäpolun vaiheissa? – Henna Ojala
  • Oikeanlainen työnantajamielikuvasisältö oikeaan aikaan:
    • Tunnista työntekijäpolun vaiheet, kohtaamispisteet ja työntekijän työnantajamielikuvaan liittyvät tiedontarpeet eri vaiheissa
  • Tunnista ketkä rakentavat työnantajamielikuvaa, missä ja miten:
    • Ketkä organisaatiosi jäsenet osallistuvat työnantajamielikuvan rakentamiseen eri työntekijäpolun vaiheissa. Miten tuet heitä?
  • Miten 360° työntekijäpolun luominen auttaa työnantajamielikuvan jokapäiväisessä toteuttamisessa
14.15
Kahvitauko
14.30-15.30
Työntekijäpolun rakentamisen 15-30-15 tehostartti – Henna Ojala
  • Työntekijäpolun rakentamisen työkalut ja vaiheet
  • Oman työntekijäpolun rakentamisen alkusykäys
  • Oman työnantajapolun rakentamisen jatkosuunnitelman luonti
15.30-16.00
Yhteenveto päivästä & koulutus päättyy!

Pidämme oikeudet muutoksiin.

Hinta

Julkinen sektori
Kokonaisuus Etuhinta 30.8.2019 asti Etuhinta 27.9.2019 asti Normaalihinta
Koko tapahtuma 795 € 845 € 895 €
Yksityinen sektori
Kokonaisuus Etuhinta 30.8.2019 asti Etuhinta 27.9.2019 asti Normaalihinta
Koko tapahtuma 945 € 995 € 1 045 €

Ota kollegasi mukaan! Kysy ryhmätarjousta yli 3 hengen seurueelle: ryhmatarjous@professio.fi

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Tapahtumamaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Peruutusehdot

Pyydämme ilmoittamaan peruutuksesta kirjallisesti. Jos osallistuminen peruutetaan vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tapahtuman alkua, veloitamme toimistokuluina 15 % + alv 24 % tapahtuman hinnasta. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista osallistumismaksua ei palauteta.

Ilmoittaudu tästä

Sijainti

HUONE Jätkäsaari
Länsisatamankatu 16,
00180 Helsinki

Näin pääset paikalle – lisätietoja täältä.

Katso erikoishintaiset majoitusvaihtoehdot tästä.