Asiakas haluaa hyvää hoitoa – paranna tuloksiasi mittaamalla ja kehittämällä!

Palveluasumisen laatu ja hyvä hoito on aihe, joka puhuttaa.

Ikäihmisten palveluiden yhteydessä nostetaan usein esille toimintakyvyn tukeminen sekä kuntoutuminen ja sen mahdollistaminen. Kuitenkin on vähän näyttöä siitä, että kuntoutumista edistävä toiminta todellisuudessa on laadukasta ja asiakaslähtöistä sekä kehittämisen keskiössä.

Laadun parantamiseksi on tehty paljon kehittämistyötä rakentaen erilaisia prosessikuvioita ja malleja – huomiotta on kuitenkin jäänyt palveluasumisen asiakastason mittarit ja tunnusluvut, joiden avulla laatua voidaan konkreettisesti mitata ja kehittää. 


Uusi mielenkiintoinen koulutus palvelun laadun mittaamisesta

Palveluasumisen laadun numeraalinen mittaaminen -koulutuksessa käsitellään laatutyöskentelyä mittaamisen ja kuntoutumista edistävän toiminnan näkökulmasta. Koulutuksen aikana käydään läpi, miten kuntoutumista edistävää toimintaa ja hoidon laatua voidaan mitata, jäsentää sekä kehittää systemaattisesti organisaatiosi tuloksia parantaen.

Aihetta tarkastellaan konkreettisin esimerkein RAI-tietoa ja case-esimerkkejä hyödyntäen. Osallistavassa koulutuksessa pääset myös keskustelemaan ja tekemään harjoitteita workshopeissa kollegoidesi kanssa.

Miksi osallistua koulutukseen?

  • Opit laadun mittaamisen lähtökohdat ja tunnuslukujen käytön RAI-tietoa soveltaen
  • Saat uusia työkaluja ja ideoita kehittää organisaatiosi laatutyöskentelyä
  • Opit tunnistamaan laatuun liittyviä kehittämiskohteita yksikössäsi
  • Ymmärrät, miten asiakas tunnistaa laadukkaan palvelun ja millä perusteella hän tekee valinnan

Kenelle koulutus sopii?

Koulutus sopii sosiaali- ja terveydenhuoltoalan johto- ja esimiestehtävissä toimiville henkilöille sekä asiantuntijoille ja laatupäälliköille: toimialajohtajille, osastonhoitajille, palveluesimiehille, palvelupäälliköille, ylihoitajille sekä kehittämistyöstä ja laadusta vastaaville johtajille ja asiantuntijoille.


Kuntoutumista edistävää toimintaa ja hoidon laatua on mahdollista mitata, jäsentää ja kehittää – ota siis haltuun johtamisen työkalupakki ja anna asiakkaillesi hyvää hoitoa!

 

Koulutuksen päiväohjelma

Ohjelmaan sisältyy 2 kahvitaukoa / koulutuspäivä sopivissa väleissä.

1. päivä

8.30
Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00-10.30
Kuntoutumista edistävä toiminta ja sen johtaminen pähkinäkuoressa
  • Palveluasumisessa olevan asiakkaan toimintakyky ja kuntoutumismahdollisuus
  • Kuntoutumista edistävät toimintamallit
  • Lähiesimies – kuntoutumista edistävä sparraaja
10.30-12.00
Palveluasumisen laatu ja sen ulottuvuudet
  • Laatu ja sen mittaaminen
  • Palveluasumisen laadun haasteet
12.00-13.00
Lounas
13.00-14.30
Esimerkkinä RAI: Miten kuntoutumista edistävää toimintaa ja kliinistä hoidon laatua voidaan mitata numeraalisesti?
  • Mitä mitataan ja miten?
  • Millaiset tulokset ovat mahdollisia?
  • Mittaamisen luotettavuus
14.45-15.30
Esimies laadun kehittämisen promoottorina
  • Laadun kehittäminen – tavoitteet, suunnitelma, toteutus, seuranta ja arviointi
  • Henkilöstön motivointi, sitoutuminen ja vastuut
15.30-16.00
Yhteenveto päivästä

2. päivä

8.30
Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00-10.30
Asiakas haluaa hyvää hoitoa!
  • Miten asiakas tunnistaa laadukkaan palvelun?
  • Millä perusteella hän tekee valinnan?
  • Miten paketoin laatutiedon asiakkaalle?
10.30-12.00
Case-esimerkki: Laatutuloksien hyödyntäminen palveluasumisen laadun kehittämistyössä
12.00-13.00
Lounas
13.00-14.30
Meillä menee hyvin vai meneekö – mihin vertaan?
  • Benchmarking laadun kehittämisen työvälineenä
  • Benchmarking strategiatyön apuna
14.45-15.30
Johtamisen työkalupakki – tiivistetään päivien aikana opittu tieto pakkiin
  • Workshop-työskentely
15.30-16.00
Yhteenveto koulutuksesta

Pidämme oikeudet muutoksiin.

Koulutuksen hinta

Jukinen sektori
Kokonaisuus Etuhinta 23.11. asti Etuhinta 21.12. asti Normaalihinta
Koko tapahtuma 695 € 745 € 795 €
Yksityinen sektori
Kokonaisuus Etuhinta 23.11. asti Etuhinta 21.12. asti Normaalihinta
Koko tapahtuma 845 € 895 € 945 €

Ota kollegasi mukaan! Kysy ryhmätarjousta yli 3 hengen seurueelle:
ryhmatarjous@professio.fi

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Tapahtumamaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Peruutusehdot

Pyydämme ilmoittamaan peruutuksesta kirjallisesti. Jos osallistuminen peruutetaan vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tapahtuman alkua, veloitamme toimistokuluina 15 % + alv 24 % tapahtuman hinnasta. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista osallistumismaksua ei palauteta.

Ilmoittaudu tästä

Sijainti

Keilaranta 1 Business Park
Keilaranta 1 A,
02150 Espoo

Näin pääset paikalle – lisätietoja täältä.

Katso erikoishintaiset majoitusvaihtoehdot tästä.