Työntekijäkokemus vaikuttaa merkittävästi menestykseen – Onnistunut sisäinen viestintä on hyvän työntekijäkokemuksen edellytys.

Palvelumuotoilu tarjoaa monia uusia näkökumia työyhteisöviestinnän kehittämiseen. Sen avulla varmistetaan, että työyhteisöviestintä vastaa muuttuvaan toimintaympäristöön, työntekijöiden odotuksiin ja tukee organisaation toimintakulttuuria.


Palvelumuotoilu työyhteisöviestinnässä -koulutuksessa opit, kuinka voit hyödyntää palvelumuotoilua sisäisen viestinnän kehittämisessä. Saat perustiedot siitä, mitä palvelumuotoilu on ja opit käytännönläheisesti, kuinka suunnittelet omalle organisaatiollesi parhaiten sopivat sisäisen viestinnän strategian, käytännöt, sisällöt ja kanavat.

Koulutuksessa kuulet useita case-esimerkkejä viestinnän palvelumuotoiluprojekteista, opit keinoja siihen, kuinka strategiaviestinnän avulla saavutetaan koko henkilöstö ja saat neuvoja toimivaan intranetin uudistusprojektin suunnitteluun ja toteutukseen.

Osana koulutusta tehdään kevyt ennakkotehtävä, jonka avulla lisäät asiakasymmärrystä koulutuspäivinä työstettävää omaa kehittämisprojektia varten. Ennakkotehtävässä kerätyn materiaalin sekä päivän aikana työstettävien tehtävien avulla käymme käytännönläheisesti läpi palvelumuotoilun koko prosessin asiakasymmärryksestä prototypointiin. Lisäksi, saat roppakaupalla ohjeita sekä eväitä kehittämisprojektin läpi viemiseen omassa organisaatiossasi. Koulutuksen harjoituksissa ratkotaan käytännön haasteita – näin saat opit vietyä saman tien käytäntöön!

Kenelle koulutus on suunnattu?

Koulutus soveltuu parhaiten viestinnän ammattilaisille, voit olla esimerkiksi organisaatioiden sisäisestä viestinnästä vastaavahenkilö, intranetistä vastaava henkilö, viestintäjohtaja, viestintäpäällikkö, viestinnän asiantuntija, viestintäkoordinaattori tai tiedottaja.


Koulutuksessa mukana Claned – uusi, helppo, tehokas & nykyaikainen oppimisalusta!

Clanedin, digitaalisen oppimisalustan avulla syvennyt etukäteen koulutuspäivien aiheisiin ja kerrytät osaamistasi. Mikä parasta, voit opiskella juuri silloin kun sinulle sopii! Kirjaudu Clanediin, tee työn ohessa erilaisia harjoituksia, julkaise mielenkiintoista sisältöä aiheisiin liittyen, verkostoidu ja jaa ajatuksia muiden osallistujien kanssa. Helppoa, innostavaa ja tehokasta!

Koulutuksen ohjelma

1. päivä

8.30
Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00-10.30
Sukellus palvelumuotoilun maailmaan
  • Mitä palvelumuotoilu on?
  • Miten palvelumuotoilua voi soveltaa sisäisen viestinnän kehittämiseen?
  • Mitä menetelmiä ja työkaluja on olemassa?
  • Case-esimerkkejä viestinnän kehittämisestä palvelumuotoilulla
10.30-10.45
Kahvitauko
10.45-12.00
Asiakasymmärrys työyhteisöviestinnän kivijalkana
  • Kuinka kerään asiakasymmärrystä sisäisen viestinnän tarpeisiin?
  • Mitä eri menetelmiä voin käyttää asiakasymmärryksen keräämiseen?
  • Kuinka tiivistän asiakasymmärryksen omalle organisaatiolleni sopivaan muotoon?
12.00-13.00
Lounas
13.00-14.15
WORKSHOP: Asiakasymmärryksen kerääminen omalta henkilöstöltä
  • Oman projektin tai yhteisen harjoitusprojektin työstäminen alkaa
  • Mitä ennakkotehtävässä kerätty aineisto kertoo?
  • Mitä muuta minun tulisi tietää? Kuinka täydennän asiakasymmärrystä oman organisaationi tarpeisiini sopivalla tavalla?
14.15-14.30
Kahvitauko
14.30-15.30
WORKSHOP: Asiakasymmärryksen tiivistäminen
  • Oman projektin tai yhteisen harjoitusprojektin työstäminen jatkuu
  • Tiivistysmenetelmien testaaminen ennakkotehtävässä kerättyyn aineistoon
  • Omien sisäisen viestinnän persoonien, viestintäpolkujen tai empatiakarttojen rakentaminen
15.30-16.00
Yhteenveto päivästä

2. päivä

8.30
Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00-10.30
Parempaa sisäistä viestintää ideoinnin ja prototypoinnin avulla
  • Kuinka ideoidaan asiakaskeskeisiä viestintäkonsepteja?
  • Mitä tarkoittaa prototypointi työyhteisöviestinnässä?
  • Mitä uutta prototypointi tuo sisäiseen viestintään?
10.30-10.45
Kahvitauko
10.45-12.00
WORKSHOP: Uusien työyhteisöviestinnän keinojen ideointi omalle organisaatiolle
  • Oman projektin tai yhteisen harjoitusprojektin työstäminen jatkuu
  • Kerätyn asiakasymmärryksen hyödyntäminen ideoinnissa 
  • Sisäisen viestinnän parannusehdotusten ideointi ja sopivien keinojen valinta
12.00-13.00
Lounas
13.00-14.15
WORKSHOP: Konseptin ja prototyypin rakentaminen
  • Oman projektin tai harjoitusprojektin viimeistely
  • Konseptin ensimmäisen version tekeminen
  • Prototyypin rakentaminen tai prototyyppauksen suunnittelu
14.15-14.30
Kahvitauko
14.30-15.30
Hyvä työyhteisöviestintä muuttuvassa toimintaympäristössä
  • Koulutuksessa rakennettujen konseptien esittely ja pikapalaute
  • Kuinka testaan palvelumuotoilun hyötyjä käytännössä?
  • Mitä eväitä koulutuksesta sai sisäisen viestinnän kehittämiseen?
15.30-16.00
Yhteenveto päivästä

Pidätämme oikeudet muutoksiin.

Koulutuksen hinta

Julkinen sektori
Kokonaisuus Etuhinta 30.8. asti Etuhinta 27.9. asti Normaalihinta
Koko tapahtuma 795 € 845 € 895 €
Yksityinen sektori
Kokonaisuus Etuhinta 30.8. asti Etuhinta 27.9. asti Normaalihinta
Koko tapahtuma 945 € 995 € 1045 €

Ota kollegasi mukaan!

Kysy ryhmätarjousta yli 3 hengen seurueelle: ryhmatarjous@professio.fi

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Tapahtumamaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme. Peruutusehdot Pyydämme ilmoittamaan peruutuksesta kirjallisesti. Jos osallistuminen peruutetaan vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tapahtuman alkua, veloitamme toimistokuluina 15 % + alv 24 % tapahtuman hinnasta. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista osallistumismaksua ei palauteta.

Ilmoittaudu tästä

Sijainti

Keilaranta 1 Business Park

Keilaranta 1 A, 02150 Espoo
Näin pääset paikalle – lisätietoja täältä.
Katso erikoishintaiset majoitusvaihtoehdot tästä.