Nosta asiakas keskiöön!

 

Asiakaslähtöisellä ajattelutavalla pystyttäisiin ratkaisemaan entistä paremmin sosiaali- ja terveydenhuollon monimutkaisia haasteita. Potilasnäkemys on muuttunut ja tulevaisuudessa asiakaskokemukseen kannattaa panostaa entistä enemmän, sillä siitä tulee yhä tärkeämpi tekijä muuttuvassa sosiaali- ja terveyspalveluiden kentässä. 

Viiden tähden potilastyö – kohti huippuluokan asiakaspalvelua -koulutuksessa perehdytään asiakaslähtöisyyteen hoitotyössä. Koulutuksessa käydään läpi hoitamisen eettisiä arvoja sekä lainsäädäntöä ja hoitotyön hyviä käytänteitä. Käsitellään myös ammatillisuutta ja asiakkaiden yhdenvertaisuutta hoitotilanteissa. Taitavan hoitajan tunnusmerkit, eettisyys ja ammatillisuus ovat tärkeitä koulutuksen teemoja.

Koulutuksen tavoitteena on innostaa osallistujia kehittämään asiakaslähtöistä työskentelyotetta, omia vuorovaikutustaitoja sekä asennetta ja toimintaa erilaisissa vaativissa tilanteissa, joita hoitotyössä kohdataan.  Saat koulutuksesta kotiin viemisiksi roppakaupalla työkaluja jokapäiväiseen hoivatyöhön. Näiden työkalujen avulla tehostat asiakaslähtöistä työskentelyotettasi sekä kehität joka päivä tarvittavia vuorovaikutustaitoja.

Koulutuspäivät pitävät sisällään useita luentoja, lämminhenkisiä vuorovaikutusharjoituksia sekä toiminnallisia harjoituksia.

Kenelle koulutus sopii?

Koulutus sopii  kaikille hoitotyön ammattilaisille, kuten esimerkiksi lähihoitajille, sairaanhoitajille ja terapeuteille. Koulutuksesta hyötyvät kaikki hoitotyön asiakaspalvelun parissa työskentelevät henkilöt.

Ilmoittaudu mukaan ja varmistetaan viiden tähden potilastyö nyt ja tulevaisuudessa!

Koulutuksen päiväohjelma

Ohjelmaan sisältyy 2 kahvitaukoa /koulutuspäivä sopivissa väleissä.

1. päivä

8.30
Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00-10.30
Asiakasnäkökulma
  • Mitä on hyvä hoitotyö potilaan näkökulmasta?
  • Asiakaslähtöisen palvelun näkökulma: Mitä tarkoittaa asiakkuus meidän organisaatiossa? Millainen on meidän arvolupaus asiakkaalle?
  • Potilaasta asiakkaaksi – asiakas- sekä potilasnäkemys ja uudenlainen sosiaali- ja terveyspalvelujen tarve, jossa huomioidaan eri potilassukupolvet
10.30-10.45
Kahvitauko
10.45-12.00
Asiakkaan arvomaailman huomioiminen ja kunnioittaminen
  • Mitä odotuksia potilailla on hoidon suhteen ja miten ne täytetään?
  • Mitä hoitotyön trendejä on maailmalla?
  • Hyvää elämää pitkäaikaishoidossa -tutkimuksen tulokset
12.00-13.00
Lounas
13.00-14.30
Arki maistumaan elämältä
  • Asiakaslähtöisyys asumispalveluissa – oman näköinen elämä
  • Irti rutiineista – organisaation ja työyhteisön arvot arjessa
  • Asiakkaan äänen kuuleminen – käydään läpi käytännön esimerkkejä
14.30-14.45
Kahvitauko
14.45-15.30
Kohtaamisen taito
  • Pysähtymisen ja läsnäolon taito hoitajan työkaluna
  • Mindfulness-vinkit hoitotyön arkeen
  • Tutkimuksia mindfulnessista ja sen hyödyistä
15.30-16.00
Yhteenveto päivästä

2. päivä

8.30
Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00-10.30
Taitavan hoitajan viestinnälliset taidot
  • Ratkaisukeskeiset menetelmät
  • Hoitajan tarvitsemat viestinnälliset taidot
  • Kuuluksi tulemisen kokemus
10.30-10.45
Kahvitauko
10.45-12.00
Hoitamisen eettiset arvot ja hoitotyö hyvät käytänteet
  • Hoitamisen eettiset arvot, lainsäädäntö ja hoitotyön hyvät käytänteet
  • Yhdenvertaisuus asiakkaan hoitotilanteissa
  • Olenko turvaa tuova ja palveleva vai valtaa käyttävä, määräilevä ja asiakkaan ohittava hoitaja?
12.00-13.00
Lounas
13.00-14.30
Taitavan hoitajan tunnusmerkit
  • Hoitajan ammatillisuus
  • Kanssakäymisen koukerot – millaista on hyvä vuorovaikutus erilaisten ihmistyyppien kanssa?
  • Taitavan hoitajan vuorovaikutustaidot
  • Palveluasenne, sensitiivisyys, jaettu asiantuntijuus
14.30-14.45
Kahvitauko
14.45-15.30
Haastavien vuorovaikutustilanteiden arvostava kohtaaminen
  • Ihminen kriisissä
  • Haastavien vuorovaikutustilanteiden ennakointi
  • CASE: Haastavat vuorovaikutustilanteet
15.30-16.00
Yhteenveto päivästä ja koulutuksesta

Pidämme oikeudet muutoksiin.

Koulutuksen hinta

Julkinen sektori
Kokonaisuus Etuhinta 14.12. asti Etuhinta 11.1. asti Normaalihinta
Koko tapahtuma 695 € 745 € 795 €
Yksityinen sektori
Kokonaisuus Etuhinta 14.12. asti Etuhinta 11.1. asti Normaalihinta
Koko tapahtuma 795 € 845 € 895 €

Ota kollegasi mukaan! Kysy ryhmätarjousta yli 3 hengen seurueelle:
ryhmatarjous@professio.fi

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Tapahtumamaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Peruutusehdot

Pyydämme ilmoittamaan peruutuksesta kirjallisesti. Jos osallistuminen peruutetaan vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tapahtuman alkua, veloitamme toimistokuluina 15 % + alv 24 % tapahtuman hinnasta. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista osallistumismaksua ei palauteta.

Ilmoittaudu tästä

Sijainti

Keilaranta 1 Business Park
Keilaranta 1 A,
02150 Espoo

Näin pääset paikalle – lisätietoja täältä.

Katso erikoishintaiset majoitusvaihtoehdot tästä.